About

Benvenuti!

My name is Julia and I warmly welcome you on CalabrianSunshine!

I am a girl from Germany, but I live in Southern Italy since 2007. When I came here for the first time (I was working as a tour rep for a German tour operator) I only wanted to stay for 6 months and I did not want to fall in love with an Italian guy – in no case! And now? Now I am still here and I am in love … really in love, of course with an Italian guy!
***
Ich komme aus Deutschland, lebe aber seit 2007 in Süditalien. Als ich das erste Mal hierher kam (als Reiseleitung für einen deutschen Reiseveranstalter), wollte ich nur für 6 Monate bleiben und mich definitiv nicht in einen Italiener verlieben – DEFINITIV.NICHT! Und jetzt? Jetzt bin ich immer noch hier und ich bin verliebt … richtig verliebt – natürlich in einen Italiener!

About

More Information? Here we go… // Du willst noch mehr wissen? Na dann los …
I became an early bird since I live in Italy, I like cooking and I am a seafood junkie – but I don’t like to cook it. I love the color white and I could pass hours and hours on Pinterest searching for new inspiration to decorate our home. I have always been a lazy person but since I have a dog I get up early to do a nice morningwalk along the beach and I even jog – and I feel fantastic with it! My creative moments are usually at 8pm. I am not patient at all. I can do nearly everything as well with my right hand as with my left hand – besides brushing my teeth and spreading jam onto bread.
***
Seit ich in Italien lebe, bin ich ein Frühaufsteher geworden. Ich liebe es zu kochen und ich liebe Meeresfrüchte – aber die koche ich absolut nicht gern. Ich mag die Farbe weiß und könnte Stunden über Stunden auf Pinterest verbringen, immer auf der Suche nach neuen Einrichtungs-Inspirationen. Ich war immer eine recht faule Person, aber seit wir einen Hund haben stehe ich freiwillig zeitig auf um einen langen Strandspaziergang zu machen und ich gehe sogar Laufen – und ich fühle mich fantastisch damit! Meine kreative Phase habe ich normalerweise abends gegen 20:00Uhr. Ich bin ungeduldig. Ich kann fast alles sowohl mit der rechten als auch mit der linken Hand machen – außer Zähne putzen und ein Marmeladenbrot schmieren.

 Calabrian-sunshine

Here in Calabria the sun is shining nearly every day and with “CalabrianSunshine” I just want to send some of this sunshine out in the world – together with all the positive emotions it brings! I recognized that sometimes it can be hard not to moan about what you do not have but to appreciate and to ENJOY WHAT YOU HAVE and to follow your dreams anyway – the typical Italian lifestyle, the famous “dolce vita” teaches you this: Something goes wrong? No problem, just keep calm, think about the positive site of it and go on, because the perfect solution will be found – now or a little bit later!
***
Hier in Kalabrien scheint die Sonne fast jeden Tag und mit “CalabrianSunshine” möchte ich ein wenig von dieser Sonne in die Weite Welt hinaus schicken, zusammen mit all der Fröhlichkeit die sie vermittelt! Ich habe festgestellt, dass es manchmal schwierig ist nicht über das zu meckern, was man nicht hat sondern sich an dem zu erfreuen, was man hat und seinen Träumen immer zu folgen – der typisch italienische Lebensstil, das berühmte “dolce vita” lehrt mich genau das: Etwas läuft nicht wie du willst? Kein Problem, bleib entspannt, denk an das Positive und mach weiter, denn du wirst die Lösung finden – vielleicht nicht jetzt, aber es macht auch nichts wenn du sie ein wenig später findest!

I hope with this blog I can inspire you to spend more time thinking about the nice things of life … just these small things happening everyday – you see a documentation in TV about a paradisiacal island? Just start dreaming of your next holiday and you will feel relaxed and be happy. You see beautiful flowers on your way to the office? Stop a second, take a deep breath and enjoy their perfume! There is a little DIY that makes your home more personal  and gives more atmosphere – just take these 30 minutes of time and do it – the satisfaction when you finished and you look at the result will be amazing! You see … there are so many little “sunshines” in your life – let’s recognize and enjoy them together!
***
Ich hoffe, ich kann euch mit diesem Blog inspirieren, mehr an die schönen Dinge im Leben zu denken … diese vielen kleinen Dinge, die uns jeden Tag passieren: Du siehst eine tolle Dokumentation über eine paradisische Insel im Fernsehen? Fang einfach an ein paar Minuten von deinem nächsten Urlaub zu träumen und du wirst dich sofort entspannt und glücklich fühlen! Kennst du ein kleines Selbermach-Projekt, das deiner Wohnung eine persönliche Note geben könnte? Nimm dir die 30 Minuten Zeit und realisiere es – du wirst dich fantastisch fühlen wenn du das Resultat siehst! Du merkst sicher schon … es gibt soviel Sonnenschein in unserem Leben – lass uns die Strahlen zusammen erkennen und genießen!

 

Do you want to know more? Just write me an email! // Willst du noch mehr wissen? Dann schreib mir einfach eine Email!

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s